Każda współczesna firma doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ciężko znaleźć klientów. Posiadanie w sprzedaży super produktu nie wystarczy do generowania zysków, potrzebna jest także dobrze zaplanowana kampania reklamowa, która pozwoli na poznanie przedsiębiorcy, jego usług i sposobu ich świadczenia. Ponadto coraz więcej działań odbywa się w sieci, kluczową rolę zaczął więc odgrywać marketing internetowy. Na jakich aspektach powinny skupić się dzisiejsze przedsiębiorstwa? Jakie działania przyniosą im satysfakcjonujące efekty?
#1 Blog firmowy
To nienachalna, a do tego niezwykle skuteczna kampania reklamowa. Pokazuje przedsiębiorcę jako eksperta w branży, jednocześnie przekazując odbiorcom użyteczną i ciekawą wiedzę, którą mogą wykorzystać w praktyce. Własny blog firmowy prowadzony regularnie jest także źródłem organicznego ruchu z wyszukiwarki, dzięki czemu zdobywamy czytelników i zwiększamy widoczność w sieci. Należy jednak pamiętać, że marketing internetowy w takiej formie będzie skuteczny jedynie w sytuacji, gdy treści będą unikalne i przedstawione w sposób przejrzysty dla czytelnika. Nie kopiujmy artykułów od konkurencji, dbajmy także o odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych w tekście.
#2 Media społecznościowe
Większość z nas korzysta z nich na co dzień, przeglądając posty swoich ulubionych marek, oglądając filmy i dodając komentarze. Obecność w mediach społecznościowych dla każdej firmy nie jest dziś już tylko dodatkiem – to obowiązek każdego przedsiębiorstwa. Ten kanał, odpowiedzialnie prowadzony, może generować wysoki ruch, zdobywać klientów, fanów i przekierowywać na stronę. Pokazuje również markę z ludzkiej strony, zwłaszcza gdy bierze ona czynny udział w dyskusjach na forach i na bieżąco odpowiada na wątpliwości i pytania swoich czytelników.
Aby marketing internetowy w mediach społecznościowych był skuteczny, należy prawidłowo dopasować go do grupy docelowej. Zbadajmy rynek, a następnie kreujmy posty dostosowane do ich wieku, płci czy zainteresowań. Możemy rozpocząć od płatnych reklamy, które dodatkowo zwiększą ruch i pozwolą stronie stać się rozpoznawalną.
#3 Płatna kampania reklamowa
Badania pokazują, że prawie połowa użytkowników sieci korzysta już z programów blokujących reklamy, jednak nadal płatne kampanie reklamowe pozwalają na zdobywanie nowych klientów i zwiększanie widoczności w sieci. Do dyspozycji mamy tutaj dwie formy reklam:
• Facebook Ads, czyli wspomnianą wcześniej reklamę w mediach społecznościowych;
• Google Ads, czyli reklamę w wyszukiwarce.
Obie formy przydają się zarówno małym jak i dużym przedsiębiorstwom. Zaleca się stosowanie ich jednocześnie z pozostałymi działaniami marketingu internetowego. Google Ads jest szczególnie skuteczne w przypadku firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę w internecie. Pojawianie się na górze wyników wyszukiwania, nawet w formie reklamy, przyciąga wzrok użytkowników i sprawia, że zaczynają oni wchodzić na stronę. Warto jednak spędzić trochę czasu na wyborze odpowiednich słów kluczowych, aby trafiać do grupy docelowej zainteresowanej produktami lub usługami świadczonymi w firmie.
#4 Teksty SEO
To nic innego jak dbanie o wysoką pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Google oraz pozostałe wyszukiwarki oceniają witryny na podstawie opublikowanych na nich treści. Analizują całe artykuły, nagłówki oraz opisy meta. Powinny być w nich zawarte słowa kluczowe, zwłaszcza te z długiego ogona, które są coraz częściej wykorzystywane w trakcie wyszukiwania. Teksty SEO nie powinny być jednak nachalnie upchane frazami, skupmy się na zachowaniu równowagi pomiędzy ciekawą treścią, a nasyceniem keywords. Algorytmy wyszukiwarek są już tak skomplikowane, że potrafią odróżnić treści niskiej jakości od tych wartościowych i nadać im odpowiednią kolejność w wynikach wyszukiwania.
#5 Linkowanie zewnętrzne
Jedno z najszerszych obecnie działań dotyczących marketingu internetowego. Polega na umieszczaniu odnośników do naszej strony internetowej na innych zewnętrznych serwisach czy forach internetowych. Google podnosi pozycję w wynikach organicznych tym witrynom, które mają dużo odnośników. Jednak, tak jak w przypadku tekstów SEO, ważna jest ich jakość, a nie sama ilość. W przypadku przeprowadzania linkowania zewnętrznego warto zwrócić uwagę na to, jakie strony do nas linkują i dbać o to, aby nie pojawiały się na tej liście witryny z niską oceną i podejrzaną zawartością